CareJobs carrièremagazine

CareJobs is de grootste jobsites in de zorg van België. Naast het hebben van een vacature website, geven zij jaarlijks een carrièremagazine uit. Deze is bedoeld voor afstudeerders in zorg-en welzijnsstudies. Corn Group heeft in opdracht van CareJobs gewerkt aan dit magazine. 24 Zorginstellingen leverden tekst en beeldmateriaal aan in de vorm van een artikel en een bedrijfsadvertentie. Aan ons de taak om het magazine te ontwerpen. Het magazine wordt in duizenden aantallen verspreid binnen scholen over heel België.


Doelgroep

De verspreiding gebeurt onder een jonge doelgroep. Vaak vrouwen, tussen de 21-30 jaar. Dit jaar werkten wij aan de 14e editie. Het zou een editie moeten worden waarin, net als bij het MediVacature magazine, het roer om moest gaan. Er moest een nieuwe weg ingeslagen worden, het moeset moderner, frisser, met een pakkende omslag en kleurrijke pagina's die voor de doelgroep aantrekkelijk zijn. Dit hebben wij gedaan door met gepaste fonts te werken, te kiezen voor gedurfde layouts en kleuren.


Traffic

Naast het ontwerpen van het binnenwerk van 112 pagina’s, waren wij verantwoordelijk voor de communicatie met de 24 zorginstellingen. Het is een enorme uitdaging om niet te maken te hebben met één opdrachtgever, maar met 24. Door goed te luisteren naar alle wensen en ontwerpen aan te laten sluiten bij de huisstijl die zij hanteren, is het gelukt om magazine op te leveren met allemaal enthousiaste klanten.


Omslag

Net als het binnenwerk, was het omslag toe aan een nieuwe uitstraling voor de jonge doelgroep. ‘Het mag meer zorg uitstralen, in één oogopslag moet te zien zijn dat het om een zorg magazine gaat’, zo werd ons gezegd. Kijkend naar de zorginstellingen in het magazine, gingen wij op zoek naar een organisatie die in onze ogen een geschikte kandidaat zou zijn om een passende coverfoto te kunnen leveren. We kwamen uit bij Evy, verpleegkundige bij PZ Onzelievevrouw uit Brugge.

CareJobs omslag


Layar

Nieuw in deze editie is de toevoeging van Layar (augmented reality). Op de cover is door middel van het Layar, de pagina voorzien van extra content. Het omslag kan gescand worden met de Layar app en vervolgens is er extra content te zien in de vorm van video, call-to-action knoppen of Social media links. Een leuke toegevoegde waarde voor de zorginstellingen, want het kan potentiële werknemers direct verleiden om meer over de organisatie te weten te komen of direct contact op te nemen.

Layar interactie magazine


Online magazine

Naast de verspreiding van het print magazine, wordt het magazine ook digitaal aangeboden (www.carejobs.be/magazine).

 

Magazine voorbeeld

Magazine voorbeeld 2

Magazine voorbeeld 3

Magazine voorbeeld 4

Ga terug